2022-03-25 13:33Pressmeddelande

Banar Sabet ny Biträdande förbundschef på Studieförbundet Vuxenskolan

Banar Sabet - Studieförbundet VuxenskolanBanar Sabet - Studieförbundet Vuxenskolan

Banar Sabet har utsetts till Biträdande förbundschef för Studieförbundet Vuxenskolan. Hon tillträder tjänsten den 1:a april och kommer behålla rollen som utvecklingschef och ledare av utvecklingsenheten.

Banar Sabet har varit utvecklingschef på Studieförbundet Vuxenskolan i 3 år. Hon har varit verksam inom Centerpartiet som mångfaldsstrateg och arbetat med utvecklingsfrågor inom civilsamhället sedan 2008. Banar Sabet har en master i Statsvetenskap vid Umeå Universitet.

- Banar Sabet är en mycket kompetent utvecklingschef med lång erfarenhet av civilsamhället och medlemsorganisationers framgångar och utmaningar. Jag ser fram emot ett fortsatt gott samarbete där vi kompletterar varandra bra för att leda verksamheten i omställning efter pandemi, för att hantera flyktingströmmarna från Ukraina och inte minst för att fortsätta stärka folkbildningens värde, säger Förbundschef Johan Fyrberg

- Jag ser fram emot att få arbeta med verksamhetsledningen på förbundskansliet och stärka samarbetet med och mellan de lokala avdelningarna i organisationen, säger Banar Sabet.