2019-02-21 23:25Pressmeddelande

Klimatinfo för alla på turné

I en rikstäckande Sverigeturné erbjuder nu Fores och Studieförbundet Vuxenskolan en förmiddag med kunskap, insikter, träning och inspiration om klimatförändringarna och hur vi fixar omställningen. Boken Klimatinfo för alla, som Fores och Studieförbundet Vuxenskolan givit ut, åker på turné. Premiär i Sundsvall 12 mars.

Det är dags att kavla upp ärmarna och möta vår tids största utmaning!

Turnédatum: Klimatinfo för alla – Sverigeturné

Sundsvall, 12 mars

Umeå, 13 mars

Östersund, 14 mars klockan 7.30 - 11.00

Rättvik, 15 mars

Karlstad, 16 mars

Göteborg, 17 mars

Malmö, 18 mars

Jönköping, 19 mars

Norrköping, 20 mars

Anmäl dig, klicka här.
Samtliga utbildningar äger rum kl. 8.30–12.00 om inget annat anges.

Vad betyder två grader mer eller mindre? Vad gör några miljondelar av koldioxid för skillnad? Varför skiljer det så mycket mellan olika klimatscenarier för framtiden? Detta är mänsklighetens viktigaste frågor för vår gemensamma överlevnad på jorden, men vad innebär det för dig? Vem ska du lyssna på och vad kan du – som privatperson, företagsledare, politiker, organisation eller beslutsfattare – göra?

Utbildningen leds av Sveriges förste klimatkommunikatör Erik Huss och miljövetaren Alexandra Olsson, båda från tankesmedjan Fores, i samarbete med ansvariga vid Fores och Studieförbundet Vuxenskolan centralt och lokalt.

Boken "Klimatinfo för alla"
Klimatinfo för alla är boken som ska bidra till en mer faktabaserad klimatdebatt, ge dig bättre förståelse för din klimatpåverkan och konkreta exempel på vad privatpersoner, Sverige, EU och världen kan göra för att klara klimatomställningen. Boken är ett samarbete mellan Tankesmedjan Fores och Studieförbundet Vuxenskolan.

Beställ ditt exemplar av boken här!

SV vill ge människor möjligheter. Därför erbjuder vi en bred verksamhet med mängder av spännande studiecirklar, kurser och kulturaktiviteter.