2019-01-17 23:11Pressmeddelande

Nominera din hjälte till Folkbildningspriset redan idag!

Kriterierna för SVs Folkbildningspris, där prissumman uppgår till 25 000 kr, är:

”Studieförbundet Vuxenskolans folkbildningspris ska tilldelas en person som, utanför de etablerade folkbildningsorganisationerna, gjort i vid mening stora folkbildande insatser och som gör det inom de områden där SV är verksamt.”

2015 tilldelades priset Ida Östensson och ur motiveringen kan bl a läsas: ”Studieförbundet Vuxenskolans Folkbildningspris 2015 går till Ida Östensson, grundare av Crossing Boarders, initiativtagare till Fatta och ständigt aktuell i samhällsdebatten.”

2017 tilldelades priset Mustafa Panshiri ur motiveringen kan bl a läsas: ”Mustafa Panshiri är högaktuell i samhällsdebatten inom integrationsområdet. Priset tilldelas Mustafa för hans ihärdiga och brinnande engagemang för att folkbilda nyanlända och ensamkommande ungdomar om demokrati och hur det är att leva i Sverige.”

Vill du nominera årets folkbildare ?

Gör så här: Skriv namnet på den person du vill ska få priset och skriv också varför du vill att personen ska få priset, maila sedan ditt förslag till folkbildningspriset@sv.se.

Maila ditt förslag till adressen ovanför senast sista mars 2019.

Prissumman är 25 000 kronor. Priset delas ut på Studieförbundet Vuxenskolans stämma våren 2019.

SV vill ge människor möjligheter. Därför erbjuder vi en bred verksamhet med mängder av spännande studiecirklar, kurser och kulturaktiviteter.